Al die lieve mensen volgen de heer Hobby de gids

Al die lieve mensen volgen de heer Hobby de gids

woensdag 12 mei 2010

Een tocht in het land van de dromen

Na 15 jaar Chres en Jos zijn niet oud geworden, raar hee





From: Jos Robrechts (jozef.robrechts@telenet.be

Sent: Thursday, May 13, 2010 1:01:21 PM


To: mohamed hobby (mohamed_hobby@hotmail.com

Beste Hobby,

Wij hebben je tekst iets verbeterd en een beetje aangepast


Ben je ook niet in Gent geweest ? Dan kun je het nog bij in de tekst zetten


nog veel succes met je site, wij zullen hem eens rustig bekijken


De groeten aan jou en je familie


van Jos en Chris

Jos en Chris
De eerste familie die me ontvangt in Belgie
Bericht van Jos&Chris:



Beste hobby,


wij hebben nog enkele foto's gevonden van ons verblijf in Egypte.


je doet er ons een groot plezier mee om ze te gebruiken op je website.


Een meer recente foto van ons volgt nog.


groetjes


Jos en Chris

Hobby is een Egyptenaar die in Cairo woont en zichzelf de Nederlandse taal geleerd heeft. Hij is een Engels sprekende gids en plotseling besloot hij om Nederlands te leren. Het was erg moeilijk voor hem. Hij zocht een cursus of een school in Egypte om les te krijgen, maar jammer genoeg weigerde het Arabische Studie Centrum in Cairo om aan hem les te geven.
Hij was een getrouwde man van ongeveer 45 jaar met


5 kinderen (en nu 6 kleinkinderen) toen hij besloot om een Nederlands sprekende gids te worden. 
Zijn klanten moedigden hem aan het toch te doen en zegden, Hobby je bent niet te oud om te leren.
Zij hebben hem geholpen door boeken en cassettes naar hem door te sturen om Nederlands te studeren. Hij begon in 1997, maar door de aanslag in Luxor is het toerisme in Egypte gestopt voor ongeveer twee jaar. Toen de reizigers in 1999 naar Egypte begonnen terug te komen was Hobby gelukkig om een prachtige groep vanuit Nederland en België te gidsen. Ze bewonderden zijn Nederlandse taal en nodigden hem uit om hun land te bezoeken. 



De prachige groep die me uitgenoedigd hebben naar Belgie en Nederland
in the tempel van Horus in Edfu - Opper Egypte

Hij maakte zijn reis van 1 tot 15 oktober. zijn klanten deden hun best om hem van zijn verblijf te laten genieten bij hun thuis. Hij bezocht plaatsen in België zoals Kessel, Lier, Brugge, Zeebrugge, Oostende, Hellend Vlak van Ronquières, Brussel, Tervuren, Leuven, Gent en Antwerpen. In Nederland bezocht hij Zwolle, Amsterdam, de Polders en via Schiphol terug naar huis.
Een galabia nacht op de boot vanuit Luxor naar Aswan
Opper Egypte
Lachen is gezond op de Nijl
Opper Egypte

Hobby met zijn groete groep van Jos & Chris bij Abu Simbel
Opper Egypte


From: kurt buysse (kurt.buysse@pandora.be)


Sent: Wednesday, December 03, 2008 12:10:20 AM

To: Hobby Mohamed (mohamed_hobby@hotmail.com)
dag Hobby en Mevrouw,
Eerst en vooral zal ik u een beetje helpen aan uw schrijven, dit is niet minachtend bedoeld maar ik wil gewoon een beetje helpen, want eigenlijk vindt ik dat jij dat zeer goed doet daar je ons vertelde dat jij daar geen school voor gevolgd hebt.
Ik herhaal gewoon de brief, ok!
daar gaan we;
goede morgen, ik ben in Alexandrië in het noorden van Egypte. Ik en mijn vrouw zitten met onze kleindochter "MALAK" tot dat haar moeder verlof kan krijgen. Ze is een onderwijzeres (lerares) en haar dochter is al 4 maanden. Ze mag maar drie maanden verlof nemen om voor haar dochter te zorgen, maar ze tracht (probeert) om meer maanden te krijgen voor zo'n doel (een jaar).Volgens de Egyptische wet mag de moeder maar 3 maanden verlof nemen om voor haar kind te zorgen, nadien moet ze haar kind in een kleuterschool gooien!!! raar land he.
Morgen ga ik terug naar Cairo, mijn huis ligt vlak bij de piramiden, ik heb mooie foto's van de plaatsen die jullie niet konden fotograferen. Ik wil ze graag opsturen.
dat was het Hobby;
Wat wij ons afvragen is of dat wel mogelijk is om een kind van 3 maanden naar een kleuterschool (creche) te sturen, daar zijn toch nog veel te veel moederlijke zorgen aan, of bedoel jij misschien 3 jaar oud Wat betreft de foto's van de piramides, dat zou ik heel hard op prijs stellen als u dit wil doen, trouwens heb jij mijn foto's goed ontvangen
Ik stuur u ook een paar foto's van Cairo en zijn piramides door.
groetjes
Kurt en Christelle
PS. wat is de naam van uw vrouw en kinderen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een foto van de Lieverdjes groep nov.27 en 28 2009
Share
Foto van de groep Lieverdjes met Hobby de gids in november 2009